Oppsummering av teoriene & mappe - oppgave 2.

Store deler av økten på mandag gikk til oppsummering av teoriene vi har hatt om, og det var veldig interessant og lærerikt for min del. Selv kunne jeg ikke så altfor mye utenom den jeg selv hadde presentert, men mange andre har visst en litt bedre hukommelse enn meg. Repitisjon er viktig, med tanke på hva man virkelig lærer, og derfor liker jeg at vi har denne bloggen. Det gjør at man virkelig må tenke over det man har snakket om tidligere, og man får ofte ett litt annet syn med tanke på at man sitter for seg selv i ro og tenker.

Etterpå fikk vi høre om mappe - oppgave 2 i matte, som vi skal ha sammen med pedagogikk. Da vi først fikk høre om den, ble jeg skremt av stolen, for den virket veldig stor. For å være helt ærlig er jeg enda litt skremt, men har snakket med endel andre i klassen, og de sier at det skal gå bra og at stoffet kommer fort ned på arket når man først begynner å skrive. Det håper jeg virkelig. Oppgaven går ut på at vi skal planlegge og gjennomføre en matteøkt i praksisklassen vår. Temaet vi skal ha om er desimaltall, noe som er ganske interessant. Vi har allerede ganske mange ideer, men det er enda litt skummelt, med tanke på at jeg aldri har hatt en time i en klasse før.

Helt på slutten av dagen var vi på datalaben og lærte litt om word. Vi lærte om bl.a. hvordan man lettere lager innholdsfortegnelse i ett dokument, overskrifter o.l.. Jeg har gått på "IT - skole" i to år så kunne en del fra før av, men det er greit å få en liten repitisjon i det også.

Lykke til med oppgaven alle sammen:-)

Ingen kommentarer: